a a a
  • polski
  • english
  • rosyjska
  • ukraińska

E-materiały

E-materiały edukacyjne wspierające włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty (FERS.01.04-IP.05-0018/24)

Lider: Politechnika Łódzka – Kierownik projektu: dr hab. Jacek Stańdo, prof. uczelni

Partner: Uniwersytet Wrocławski – Kierownik projektu: dr hab. Anna Żurek, prof. uczelni

Okres realizacji projektu: od 01.12.2024 do 30.11.2026

Wartość projektu (100% dofinansowanie z Unii Europejskiej): 3 146 400,00 PLN

Celem projektu jest wsparcie uczennic i uczniów w procesie włączania do polskiego systemu oświaty poprzez przygotowanie 150 e-materiałów edukacyjnych skierowanych do dzieci ze znajomością języka polskiego na poziomie od A1 do B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).

E-materiały zostaną zrealizowane w następujących obszarach nauczania na etapie szkoły podstawowej:

  • edukacja wczesnoszkolna,
  • język polski,
  • historia,
  • geografia,
  • wiedza o społeczeństwie.

Włączenie uczniów/uczennic przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty jest niezmiernie ważne. Umożliwia dzieciom imigrantów uczestnictwo w polskim systemie edukacyjnym, sprzyja ich integracji ze społeczeństwem, pomaga w budowaniu więzi społecznych, zapobiega izolacji i tworzy zrozumienie prowadzące do dialogu międzykulturowego.

E-materiały mają zapewnić uczniom z różnych krajów równy dostęp do wiedzy i umiejętności oraz zwiększać ich szanse na osiągnięcie sukcesów akademickich i zawodowych w przyszłości. Wyrównanie szans ma między innymi za zadanie przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu.

Grupę docelową w projekcie stanowią nauczycielki i nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, języka polskiego, historii, geografii i wiedzy o społeczeństwie oraz uczennice i uczniowie z doświadczeniem migracji ze znajomością języka polskiego na poziomie od A1 do B1 wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (ESOKJ).

Podczas zajęć dodatkowych z języka polskiego oraz zajęć wyrównawczych nauczyciele korzystają z różnych źródeł, starając się stworzyć z nich spójną ścieżkę edukacyjną, co często jest zadaniem zbyt czasochłonnym. Jednocześnie uczniowie i ich rodzice również mają ograniczony dostęp do wiarygodnych materiałów edukacyjnych, a znalezienie poprawnych merytorycznie zasobów, które umożliwiałyby im samodzielną naukę i rozwój, stanowi dla nich duże wyzwanie.

Zadania realizowane w projekcie

Zadanie 1. Opracowanie merytoryczne 50 e-materiałów do edukacji wczesnoszkolnej skierowanych do dzieci ze znajomością języka polskiego na poziomie A1 do B1 wg ESOKJ oraz poradnika metodycznego.

Zadanie 2. Opracowanie merytoryczne 50 e-materiałów do języka polskiego skierowanych do dzieci ze znajomością języka polskiego na poziomie A1 do B1 wg ESOKJ oraz poradnika metodycznego.

Zadanie 3. Opracowanie merytoryczne  25 e-materiałów do historii, 15 e-materiałów do geografii oraz 10 do wiedzy o społeczeństwie skierowanych do dzieci ze znajomością języka polskiego na poziomie A1 do B1 wg ESOKJ oraz poradników metodycznych.

Zadanie 4.  Opracowanie technologiczne 150 e-materiałów edukacyjnych (merytorycznie opracowanych w zadaniach 1, 2, 3) oraz ich integracja na platformie ZPE (zpe.gov.pl). W ramach zadania powstaną grafiki, pliki audio, multimedia oraz ćwiczenia interaktywne zgodnie z wytycznymi autorów. E-materiały zostaną dostosowane do potrzeb uczniów i uczennic z różnymi rodzajami niepełnosprawności, zgodnie ze standardem WCAG 2.2.

Strona Litera Projektu:

https://www.cmf.p.lodz.pl/e-materialy-edukacyjne-wspierajace-wlaczenie-sie-uczniow-przybywajacych-do-polski-do-polskiego

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

                                            

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie. Kliknij, aby nie pokazywać więcej tego komunikatu.